每月彙整: 2008 年 3 月

I am typing this entry before leaving Central Library:

It took me 1.5 hr to get to CL today from Aberdeen>.<“
because of a HORRIBLE traffic jam in Aberdeen Tunnel.

For those who are going tomorrow, please go earlier as the match in HK Stadium will last for 3 days =o=……….

中化Oral

個人短講:
有人想永遠都長不大,你呢?

小組討論:
你認為是否應該以金錢鼓勵中學生努力學習?
立場:
Yes: No
1:4

Overall predicted grade: D

要是我再不能克服這個考試恐懼症的話,估計英語Oral也不會考不好。
題目對我來說不難,但是實力只能發揮平時的一半。

天啊,我自中七來從來沒試過個人短講可以剩下20秒的,即使我再重復一次立場也可以熬過這20秒,但是我卻發神經地選擇在這個時候終止我的發言。

小組討論以4打1應該占盡優勢,但除了首輪發言獨領風騷外,后面的討論簡直一塌糊涂!
我居然走去charge一些無關痛癢的point,反而留下最大的機會給別人。
相信其他組員一定認為,放水也不用放得這么明顯吧! >.<“
最要命的是我聽得出別人論點中的漏洞,也想到怎么反駁,但是口里說出來的卻是另一回事!=.=”
在別人眼中我一定拼命想charge別人,但是卻找不到重點…………sigh……

趣聞兩則

-現在的中學生居然開始在兒童圖書館里復習,難道是希望在那里找回被無情的考試奪去的童真?

-今天在巴士上看見有位小姐反轉部I-Pod nano當鏡子化妝(強!),怪不得鏡子的銷量日趨下降,看來蘋果公司又要準備打另一場官司了

P.S. 現代教育真是麻煩,把課程調得亂七八糟,明天要去九龍灣上課>.<“

Screwed up my mock Chemistry Paper so miserably >.<……….
How come I made those silly mistakes that I can tackle even without thinking when doing practice?
Seems that the subject I put most of my time on turns out got the worst result =.=”……….
Sigh…..

Still one month and 19 days to go, I shall work out my best to change the situation!